Algemene voorwaarden

Omdat we tweedehands kleding verkopen hebben we een aantal voorwaarden opgesteld. Deze zijn bedoeld om te zorgen dat beide koper en verkoper de beste ervaring hebben en ook dat wij Restory goed kunnen blijven runnen. Hieronder lees je de voorwaarden voor het inleveren van kleding en van het gebruik van, en kopen van kleding op, Restory. Deze voorwaarden kunnen te allen tijde worden aangepast. Laatste aanpassing: maart 2021.

Kleding inleveren

  • Restory bepaalt de prijs van de verkochte kleding
  • Deze prijs kan altijd aangepast worden
  • Restory bepaalt welke kleding van welke merken verkocht worden
  • Lever je kleding in die wij niet willen of kunnen verkopen dan doneren wij deze aan het goede doel
  • De klant krijgt 40% van de verkochte kleding. Dit percentage kan altijd worden aangepast worden
  • Uitbetaling van verkochte kleding gebeurt 2 keer per jaar op een nog nader te bepalen tijdstip
  • Als je kleding na 6 maanden niet verkocht is kan je dit tegen betaling weer terug laten sturen, of je kan het ons laten doneren aan een goed doel (deze laatste functionaliteit komt binnenkort)
  • Als kleding binnen 6 maanden niet verkocht is en er binnen 2 weken niet gereageerd wordt op emails over het terugsturen van kleding dan doneren wij deze automatisch aan het goede doel
  • Als je kleding inlevert geef je aan dat je alle regels hebt gelezen dit je kan vinden op deze pagina. Deze regels kunnen altijd aangepast worden.
  • Restory is niet verantwoordelijk voor pakketjes die zijn beschadigd of kwijtgeraakt tijdens het transport
  • Restory is niet verantwoordelijk voor schade ontstaan aan de kleding terwijl deze bij ons in opslag is (denk aan: brand, diefstal, een ongelukje, etc)
  • Indien de ingeleverde items niet voldoen aan de spelregels dan kan Restory de gemaakte kosten voor het verzenden van de kleding naar Restory deels of volledig aan de klant doorberekenen, of verrekenen met een eventuele uitbetaling van een klant

Kleding kopen

  • Wij verwerken bestellingen altijd zo snel mogelijk. Dat betekent in de praktijk meestal binnen 1 tot 3 werkdagen, maar het kan soms ook langer duren
  • Wij checken alle items zorgvuldig als ze binnenkomen. Het kan echter toch voorkomen dat we iets gemist hebben. Het risico is volledig voor de koper, maar we proberen natuurlijk altijd een oplossing te vinden mocht er onverhoopt toch iets mis zijn gegaan. Je kan daarvoor altijd mailen naar info@restory.nl
  • Wij zijn niet verantwoordelijk voor schade die is opgelopen tijdens het verzending van het pakket door onze verzendpartners (zoals bv PostNL of DPD)
  • Annuleer je een betaling, of gaat een betaling mis, dan houden wij deze minimaal 1 dag voor je vast. Zorg dat je direct contact met ons opneemt zodat we de bestelling alsnog goed kunnen afhandelen als je dat wil. Als je niet reageert gaan wij er vanuit dat de bestelling moet worden geannuleerd.
  • Kleding kan retour worden gestuurd, dit is op kosten van de koper. Wij zullen het bedrag van de teruggestuurde kleding dan terug storten, mits de kleding in dezelfde staat is als waarin het is verstuurd. Lees meer over retouren op deze pagina.
  • Restory is niet verantwoordelijk voor pakketjes die zijn beschadigd of kwijtgeraakt tijdens het transport

Gebruik van Restory

Door het gebruik van de website, en/of het aanmaken van een account, ga je akkoord met de volgende voorwaarden:

  • Geen onjuiste verwantschap pretendeert met een persoon of entiteit
  • Geen niet-openbare/beveiligde gebieden van het Restory betreedt
  • Geen virussen, wormen, junk mail, spam, kettingbrieven, ongevraagde aanbiedingen of advertenties van welke aard dan ook en voor welk doel dan ook stuurt
  • Niet de kwetsbaarheid van Restory of een ander gerelateerd systeem of netwerk onderzoekt, scant of test, of in strijd handelt met enige beveiliging of authenticatie
  • Restory niet voor onwettige, misleidende, kwaadaardige of discriminerende activiteiten te gebruiken
  • Iets te doen waardoor de correcte werking of weergave van Restory verstoord, overbelast of onmogelijk kan worden
  • Als Restory vermoedt dat je niet voldoet aan deze voorwaarden, dan kan zij je toegang tot Restory met onmiddellijke ingang (blijvend) ontzeggen

De volgende voorwaarde is ook van toepassing:

  • Wij doen ons best om de website zo goed mogelijk te laten werken. Het kan echter voorkomen dat er iets niet functioneert. Het risico daarvan ligt bij de gebruiker. Laat ons dit wel zsm weten via info@restory.nl dan gaan we het zo snel en goed mogelijk oplossen.