Veelgestelde vragen

Restory • Tweedehands kinderkleding

Inleveren en verkopen kleding

Hoe verkoop ik mijn kleding bij Restory?

Je kan kleding (gratis) naar ons opsturen met een verzendlabel. Deze kan je eenvoudig downloaden in je account. Lees hier hoe het werkt.

Kan ik al mijn kinderkleding verkopen bij Restory?

Lees onze spelregels mbt welke kleding je wel en niet mag inleveren.

Moet ik zelf voor het pakket betalen als ik kleding inleveren?

Inleveren per post is helemaal gratis. Download en print je verzendlabel en lever je pakket af bij het postkantoor. (Restory betaalt de verzendkosten achteraf).

Wanneer kan ik mijn zomerkleding inleveren?

Bij ons kun je het hele jaar door zowel zomer- als winterkleding inleveren.

Wanneer kan ik mijn winterkleding inleveren?

Bij ons kun je het hele jaar door zowel zomer- als winterkleding inleveren.

Welke merken kan ik inleveren?

Goede kwaliteit merkkleding zoals Bobo Choses, Mini Rodini, Petit Bateau etc. nemen wij in. Maar ook merken zoals Zara en Gap kan je bij ons inleveren. Soms verdwijnen er merken uit de lijst. Het kan dus zijn dat er nog wel kleding van een bepaald merk in de webshop staat, maar wij dit merk niet meer innemen. Check daarom altijd de lijst met merken.

Ik zie merken in de webshop die niet in de lijst met merken staat, hoe zit dat?

Soms verdwijnen er merken uit de lijst. Het kan dus zijn dat er nog wel kleding van een bepaald merk in de webshop staat, maar wij dit merk niet meer innemen. En heel soms maken wij een uitzondering voor een item wat niet op onze merkenlijst staat. Je kan altijd een mail sturen met een foto van het item naar info@restory.nl of een berichtje via Instagram. Wij kunnen dan beoordelen of het wel of niet in de shop komt.

Mag ik H&M en Hema inleveren?

H&M en HEMA nemen we heel soms aan. De kans dat jouw ingeleverde item van HEMA of H&M in de webshop komt is heel klein. Let op: items van de H&M en HEMA tellen niet mee in de minimale in te leveren 25 items. Je kan altijd een mail sturen met een foto van het item naar info@restory.nl of een berichtje via Instagram. Wij kunnen dan beoordelen of het wel of niet in de shop komt.

Mag ik alle maten inleveren?

Wij nemen alleen kleding aan van 0 t/m 8 jaar (56 t/m 128). Lees hier meer over in onze spelregels. Soms hebben we een inname stop voor maten, zie onze merkenlijst.

Hoeveel kleding mag je per keer inleveren?

Wij vragen je minimaal 25 items in te leveren per keer. Meer items inleveren mag altijd. Past het niet in één doos? Wacht dan liever even tot je een grotere doos hebt. Dit scheelt ons verzendkosten en is beter voor het milieu want dan hoeft de postbode maar 1 keer te rijden.

Wat is het verschil als ik kleding verkoop op Marktplaats, Vinted of een ander verkoopplatform?

Op Vinted en Marktplaats verkoop je elk item zelf. Je hebt zelf contact met de koper, onderhandelt over de prijs, pakt elk pakketje in en brengt het naar het postkantoor en dit voor elk item opnieuw. Als je kleding inlevert bij Restory dan zorgen wij ervoor dat jouw kleding het beste tot zijn recht komt en sneller verkoopt. Wij: Strijken, maken mooie foto’s, bewaren kleding, onderhouden de website, maken reclame en onderhouden contact met klant. Je hoeft verder niks te doen. Je ontvangt 40% van de opbrengst van elk verkocht item.

Waarom krijg ik 40% van de opbrengst en Restory 60%?

Van de 60% die Restory ontvangt dragen wij nog btw af. Daarnaast hebben wij kosten zoals het het onderhouden van de website en het opslaan van de kleding.

Kan ik mijn kleding terugkrijgen als het niet door de selectie komt?

In je account kun je ervoor kiezen om kleding terug te laten sturen (hier zijn wel verzendkosten aan verbonden). Kleding kan je ook doneren aan het goede doel.

Kan ik mijn kleding terugkrijgen als het niet wordt verkocht?

In je account kun je ervoor kiezen om kleding terug te laten sturen (hier zijn wel verzendkosten aan verbonden). Kleding kan je ook doneren aan het goede doel.

Hoe lang duurt het voordat mijn kleding online komt?

Wij streven ernaar om kleding binnen 2 weken online te zetten. Als het druk is dan kan het wat langer duren en meestal max 3 weken. Je ontvangt van ons een bevestiging per mail en als het langer dan 2 weken duurt voordat je kleding online komt wordt dit vermeld in het bericht.

Hoe weten jullie dat de kleding van mij is als ik het opstuur?

Elk verzendlabel heeft een unieke code gekoppeld aan jouw account. Ook staat linksboven het verzendlabel jouw e-mailadres.

Wanneer wordt ik uitbetaald?

Je opgebouwde tegoed wordt 2x per jaar gestort (juli en december) op de door jouw opgegeven rekening.

Heb je een andere vraag over het inleveren & verkopen bij Restory? Stuur een mail naar info@restory.nl.

Kopen

Hoe kan ik kleding kopen bij Restory?

Restory.nl is een webshop, je kan kleding bij ons bestellen en wij versturen het naar je op. Restory heeft geen winkel, dus afhalen is niet mogelijk.

Controleren en selecteren jullie kleding?

Wij controleren elk item zorgvuldig. We kijken naar de staat van het item en of het niet is verwassen. We checken of er geen vlekken of gaatjes in een item zit en bijvoorbeeld of de rits goed functioneert. Heel soms nemen we items in met een klein defect. Het item krijgt dan het label imperfectie en er staat altijd bij in de beschrijving wat er mankeert.

Hoe lang duurt het voordat kleding wordt verzonden?

Wij verzenden kleding binnen 1-3 werkdagen?

Kan ik kleding retourneren?

Kleding kan worden geretourneerd, mits niet gedragen en in dezelfde staat wordt teruggestuurd als ontvangen. Kosten voor verzenden zijn voor de koper.

Wat is het verschil als ik bij Vinted koop of marktplaats?

Items die online worden gezet worden meerdere keren gecontroleerd. We hechten veel waarde aan dat de items van goede kwaliteit zijn. Heel af en toe verkopen we een kledingstuk waar een klein defect aan is (denk aan klein beetje pillig of een mini vlekje), maar dan wordt dat altijd vermeld bij beschrijving. Je komt dus niet voor verrassingen te staan en je betaalt altijd een eerlijke prijs.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Wij versturen kleding normaal gesproken binnen 1-3 werkdagen.

Ik heb een vraag over een item, wat moet ik doen?

Voor alle vragen over een item kun je mailen naar info@restory.nl.